Wil jij meewerken aan een emotie-stress-tool?

 

Jouw antwoorden helpen een tool voor introverte vrouwelijke HSP’s te verfijnen zodat ze beter leren omgaan met stress en emoties. Het kost maar een paar minuten van je tijd.

Heb jij dat ook?

Ik ben een introverte HSP en weet als geen ander hoe het is om je overweldigd te voelen door emoties en hoe lastig het is om te dealen met stress. Dat zie ik ook terug bij mijn coachees. Als HSP-coach van jonge introverte hooggevoelige vrouwen (18-35 jaar) merk ik dat zij vaak moeite hebben met heftige emoties en het hanteren van stress.

 

En als jij net als wij daarmee problemen hebt

Zou jij het fijn vinden om jouw stressklachten en emoties in kaart te brengen en je zo bewust te worden van hetgeen stress met jou doet?

Zodat je :

  • weet waar jouw zwakke plekken zitten,
  • eerder opmerkt dat je last hebt van stress
  • voorkomt dat de stress chronische stress wordt
  • je anders leert kijken naar jouw emoties

 

Waaruit bestaat de emotie-stress-tool?

De tool bestaat uit vier templates:

Templates om grip te krijgen op emoties en stress. Je brengt zelf in kaart wat jouw persoonlijke alarmsignalen bij stress zijn op vier terreinen; fysiek, denken, emoties en gedrag. 

  • Fysiek; wat voel je in je lijf? Heb je last van hoofdpijn, buikpijn, pijn in nek/rug, druk op je borst, dikke keel..... 
  • Denken; wat merk je in je hoofd? Pieker je, kun je je slecht concentreren, heb je een 'vol' hoofd....
  • Emoties; welke emoties heb je? Woede-uitbarstingen, huilbuien, paniek dat je het niet aan kunt......
  • Gedrag; wat laat je zien? Je beweegt gejaagd, snauwt tegen de kids, kruipt onder een dekentje op de bank omdat je er helemaal klaar mee bent.... 

 

Gedurende twee weken vul je in 'jouw dagboek' in waarvan je het meeste last hebt. Daarna kijk je aan welke dingen je wilt werken. Je bewust worden van wat er met je gebeurt als je stress hebt is key. Maar alleen weten is niet genoeg. Daarnaast moet je actie ondernemen zodat je meer veerkracht gaat ontwikkelen en tegen een stootje kunt. Daarvoor moet je een actieplan maken.

 

Zou je het fijn vinden

dat er iemand met je meedenkt, meevoelt en structuur biedt om beter om te gaan met emoties en stress in je leven door het samen maken van jouw actieplan? Zodat jij sterker wordt met stress en meer veerkracht ontwikkelt?

 

Op jouw manier

Een actieplan zodat je beter voor jezelf gaat zorgen. Met hulp van je coach en in een vorm die jij kiest. Die bij jou en jouw leven past. Met een coach-bericht in Whatsapp, of uitgebreider via e-mail of 1 op 1 met videobellen in Zoom. Jij bepaalt waar je voor kiest.

 

Wil je na dit verhaal een paar vragen beantwoorden om de tool beter te maken? Ik hoop dat je er even tijd voor wilt nemen en zin hebt ze te beantwoorden. Het kost maar vijf minuten en jouw bijdrage is heel belangrijk voor alle introverte HSP's. 

 

Waaraan merk jij dat je stress hebt? Wat zijn je signalen?

Bekijk resultaten

Van welke emoties heb jij het meeste last in het dagelijks leven?

Bekijk resultaten